Farväl Falkenberg 

İskandinav sinemasının en güzel örneklerinden biri, 2006 yapımı fim Farval Falkenberg;küçük bir şehirde yaşayan gençlerin; iç bunalımları,gelecek planları,varoluşsal sorunları edebi bir dille ve iyi oyunculuklarla aktarılmış.Ayrıca film müzikleri yansıtılmak istenen hislere tercüman olmuş.

müzikler için; erik enocksson

imdb


Kendi seçtigim bazı alıntılar:

*Kendimle ilgili her şeyi yitirmiş gibi hissediyorum.Tıpkı ruhunu satıyormuş gibi hissettiren yere parmagını koymuşsun gibi bir şeydi.

*Bütün gün boyunca ormanda takıldık.Şimdi ise, oraya geri dönmek

tek dilegim,Agaçların arasında
kendimize ait bir vaha.Bir bungalov yaparız.Belki arada bir gelip
ziyaret ederim.

*Ailelerimiz…Onlar için de aynı böyle mi?Onlar da yaşlanıyor. Kırışıklıklar başlıyor. Saçlar agarıyor. Gözler torbalanıyor.Akan zamanla yaşadıklarımızın
aynını onlar da yaşadılar da…her şey aynı
şekilde mi tekrarlanıyor?

*Patlayıncaya kadar cigerlerini
hava ile doldurursun.Kalbin sıkışır ve ılık kan
beynine dogru akmaya başlar.başın döner ve ateşin çıkar.Elin ayagın düşer.
Her şey çok kısa bir anda oluverir.Ölmüş olursun. Belki güzeldir.
Ben nereden bileyim ki?

*Ben ölünce cenazem nasıl
olacak, merak ediyorum.Belki görebilirim.Çünkü küçük kasaba cenazesi olur.
Bir ihtiyarın cenazesine benzer.Genç insanlar burada ölmemeliler.Buradaki cenazelerde Rock ‘n’ Roll
çalmaz, sonrasında herkesin içip eskiyi yâd edecegi
partiler yapılmaz.Burada balıkçı kulübesinde
kahve verilir.Akrabalar ve ihtiyarlar ölümü,
son derece normal her gün yaşadıkları bir şey
olarak görürler.Ama siz dostlar, beni gerçekten
tanıyan dostlarım…Sizin neler hissedeceginizi
çok merak ediyorum.Belki bir an evvel unutmaya çalışıp,
cenazeme gelmezsiniz. Bunu anlarım.Sizin yerinizde olsam, ben de
orada bulunmak istemezdim.Beni özleyecek misiniz?Herkes bazı seçimler yapabilir.
Belki de benim istegim de budur.Bunu anlayabilecek misiniz?Anlamanız benim için önemli.

*İstasyona gidip bir bilet alabilir sonra trene atlayıp, başka bir yere gidebilirdim.İçinden geçtigim tüm şehirleri rayların vızıltısı eşliginde izleyebilirdim.Bir yerlerde ev tutup,
bütçemin yettigince yaşabilirdim.Önyargılı bir toplum ve bize biçilen
rollerden uzakta.Yeni bir hayata başlayabilirdim.
Stajyer dekoratör olabilirdim.Ve bu işe cidden önem verebilirdim.Belki şansım yaver giderse,
yeni insanlarla tanışabilirdim.Konuşacak yeni insanlar.
Yeni arkadaşlar.Müdür veya bankacı falan olmak için
okula gidebilirdim.Dolgun bir maaş kazanıp, üstüme
başıma güzel kıyafetler pahalı kıyafetler alabilirdim.
Tam istedigim tarzda.Belki orada bir kızla tanışırdım.
Birbirimizi sevecegimiz bir kızla.
Birlikte zaman geçirebilirdik.
Sadece ikimiz.
Geç saatlere kadar yataktan çıkmadan,
sadece birbirimize zaman ayırıp geri kalan her şeyi unutarak
anladıgımız dilden konuşabilirdik.Belki kavga eder, sonra çözerdik.
Konuşur, yola devam ederdik.Deniz kenarına arabamızla gider,
kendimize bir ev alıp, çocuk yapardık.Üç ya da dört çocuk. Sevimli, saglıklı
çocuklar. Onları çok severdim.Onlara bir ev ve
baba sıcaklıgı saglardım.Muhtemelen gecenin bir yarısı uyanır seçimlerimi ve aşkımı
sorgulardım.Zifiri karanlıkta sokakta biraz yürür,
geçen arabalara bakar, sokak lambalarında gözlerimi kamaştırır, yapayalnız
halimle sogugu iliklerimde hissederdim.Sonra yatagıma döner, ona sarılır,
hem kendimden hem de karanlıklarımdan
tiksinirdim.Sonra sisin ardında bir şey görürdüm.Memleketimi özlerdim.
Dogdugum yeri, memleketimi.Belki de hiç ayrılmayacagım deniz
kıyısındaki şu küçük kasabayı.Belki hayatımı orada sonlandıracagım.
Belki de benim seçimim budur.Belki hiçbir yere gitmeyecegim.Burada kalacagım. İşte seçimim bu.Seçimim bu.

Leave a Reply

